W naszym gabinecie stosowane są metody pracy:
– logopedyczne (ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne i słuchowe)
– masaż logopedyczny wg dr E. Stecko
– elementy metody ustno – twarzowej wg koncepcji R. Castillo Moralesa (stymulacja stawów skroniowo – żuchwowych, kontrola głowy i szczęki, stymulacja obszarów neuromotorycznych twarzy, ćwiczenia wewnątrz jamy ustnej, ćwiczenia aktywizujące prawidłowe połykanie, techniki oddychania dla dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśniowym).
– elementy integracyjnej terapii ustno – twarzowej wg Swietłany Masgutowej (techniki pracy na zewnętrznej powierzchni twarzy i głowy, techniki wewnątrz jamy ustnej, techniki oddychania).
– elementy metody TALK TOOLS, która skierowana jest do pacjentów, którzy mają apraksję lub dyzartrię, MPD lub zespół Downa, mają problemy z napięciem mięśniowym, żuchwą a także karmieniem.
– terapia pozycji oralnej, która wykorzystuje do diagnozy i terapii określone narzędzia, m in. bloczki żuchwowe, tubki żuchwowe, wibratory Z-vibe i wibratory logopedyczne Jiggler. W trakcie tej terapii kształtujemy konkretny plan motoryczny przy użyciu metod dotykowych jakie spotykamy np. w fizjoterapii.
– terapia karmienia
– terapia neurobiologiczna – Metoda Krakowska
Podstawowe elementy:
– Symultaniczno –Sekwencyjna Nauka Czytania® ( nauka czytania sylabami )
Etapy wczesnej nauki czytania:
1. Od samogłosek prymarnych do sylaby otwartej.
2. Od sylaby otwartej do pierwszych wyrazów.
3. Czytanie sylab zamkniętych.
4. Czytanie nowych sylab otwartych i zamkniętych.
5. Samodzielne czytanie tekstów.
Postępujemy według zasady:
– elementy logorytmiki (oddziaływanie na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową)
– terapia ręki (usprawnianie pracy ręki, ćwiczenia grafomotoryczne)
– komunikacja alternatywna i wspomagająca (Program językowy Makaton, przedmioty rzeczywiste, obrazek).
Metody dobierane są indywidualnie, zgodnie z potrzebami i możliwościami poznawczymi każdego podopiecznego. Zajęcia prowadzone są indywidualnie.